Nyår 2014/2015

Sådärja, nu har ett år passerat och jag har inte skrivit i bloggen någonting trots att jag ofta tänkt det. Vad var bäst under 2014? Vet ej riktigt på rak arm och har inte hunnit tänka så mycket, kanske att jag tog tag i muscierandet, slutförde projekt Robertsfors+Musik=Sant och en del jobbrelaterat. Jag har också tagit tag i vissa saker som låg som en surdeg. Projekt jag ville starta upp och genomföra men som ej blivit gjort. 
 
 
Jag gör det enkelt för mig och gör inga nyårslöften sådär på rak arm mer än att jag ska försöka må bra och få min omgivning att må bra. Det roliga med bloggen som jag har och missköter något fruktansvärt är egentligen att gå tillbaka och se vad som hänt. I år tänkte jag bjuda på Nyårssummeringen från 2007. Den är lite king kan jag känna idag. Känns som att det vara 100 år sedan och jag nu har börjat bli vuxen och att jag då var ett barn. Fast å andra sidan så hade barnet som skrev 2007 två barn så så liten kan jag inte ha varit. 
 
Mvh och gott nytt år. 
 
Magnus
 

2007 ÅRET SOM GICK

Sammanfattning

ID: 11467
Medlemsnivå Bas
Inlägg: 576
Kommentarer: 3016
Bilder: 233


Januari 2007

Inledde 2007 med att summera året 2006 och det är väl det jag gör just nu antar jag! Som ni minns så dog Tommy Sandlin förra året och därför inleddes året med lite citat från honom och sen ett omgjort lärar citat signerat MatteJ

"Det finns tre sorters lärare
- De som är på alla lektioner
- De som är på alla lektioner och ger allt de har
- De som är på alla lektioner och ger allt de har samt fikar extra länge
- De som är på alla lektioner och ger allt de har samt fikar extra länge och gärna jobbar en massa övertid utan att få betalt.....
Det är bara den sista kategorin som kommer bli riktigt bra"


´Repade mycket, hängde på Pärlan med bandet i vitahängslen och svart skjorta...hehe..retro? Ja men kul! Hade värsta förkylningen, såg grammisgalan och förvånads över kanonbandet Mando Diao som jag lyssnade sönder på youtube...Skrev en massa låttexter också under den här tiden......var en typisk januari, mörkt kallt, med många tända ljus och ensamma te kvällar.

Februari 2007

Marcus O och Frida gifte sig och vi var på ett trevligt bröllop/dop,  jag och Hilja eftersom Kenneth hängde på Max kalas. Annars det jag minns bäst från februari var stora snökojor och en massa vedhuggning. Samt köpte en ny Westtonebas. En bra månad. Kort och koncist som februari i hela sin charm. Skrev en av mina bästa låtar, enligt egen mening: 

Kan inte bära dig

Skrevs när det det var mörkt, kallt och många känslor snurrade runt i huvudet. Ibland vill man hjälpa men räcker inte riktigt till att göra puzzlet helt.....


Mars 2007

Gjorde jag bara två inlägg, det ena handlade om Gallerians drottning, en blöt utekväll med Matte J och barnen fick varsitt rum istället för att dela. Andra inlägget handlade om Sundsvall Cup. Sista natten med gänget döptes turneringen till. I mina ögon och många av grabbarnas var det tårar i ögonen när vi äntligen stod i världens största hög med guldet i handen. Var underbar känsla och många hårda ord som jag sagt under året, många fystimmar och mycket annat var väl glömt antar jag. En målsättning och ett guld som vi väl förtjänade. Det jag minns mest är att vi förlorat mot Östersund i gruppspelet i en tragisk match. Kanske den sämsta som vi någonsin gjort och jag hatar sånt, när inte alla gör sitt bästa. Slutspelsdagen fick vi chansen att möta dom igen, oj vilken skillnad det var. Vi fullkomligt pulveriserade dom och visade inställning, 16 - 7 skrevs resultatet till. I finalen tog vi emot Norrfjärden med sina länslagsspelare, ett lag som är riktigt bra och med en stor trupp, här svamlar jag iväg, men vi stänkte dit dom rejält och deras stora stjärna gjorde inte ett mål...Coachseger? Javisst...alltid!

April 2007 

Ett enda inlägg om repning. Skandal!

Maj 2007

Inget inlägg - ännu mer skandal. Men jag hade mycket att göra med skivan. Satt varje kväll till minst 02....

Juni 2007

Fotografering till skivomslag, skivsläpp, radiointervjuer. En magisk midsommar i Sikeå på Granskär á la Saltkråkan. Skapade hemsidor åt mitt band också. Fick lägga ännu en skiva till discografin:

Discografi:

2005 CD          Tales from Richsmile River County 

2005 Singel     Vi ska vinna idag/Kyss mig

2006 CD          5 dagar 2 nätter
2006 Singel     Hem till jul/För dina blåa ögons skull
2006 Singel     It´s my life/Outsider
2007 CD          Ensam kvar


Juli 2007

Ack härliga Juli! Medverkade i Espresso på P4:a och sålde en massa skivor(tyckte jag) stannade dock före 300 sträcket men helt klart kul ändå. MInns att jag satt och skrev ut omslag och klippte klistrade för glatta livet....nästa gång blir det ngn annan...hehe Hängde på Countryfestivalen med en person som jag absolut inte kände förut men som idag är ja en av mina bästa vänner!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Augusti 2007

Skrev låten Perfekt och spelade in. Den är bra!  Storyn bakom för er som fortfarande läser om året: 

Fick värsta inspirationen igår när jag gick på stan. Gick och tänkte lite negativa tankar om olika par jag såg igår. Tänkte typ hur kan hon vara ihop med han och han med hon osv osv....men när jag passerar Mias grill så sitter det ett par där. Han har munnen full med hamburgare och försöker berätta ngt medans hon äter en sallad. Tänkte rast men herregud tugga ur munnen först.......men i samma ögonblick så poppade det upp: 

I hennes ögon är han helt perfekt. 

Sagt och gjort nu var goda råd dyra. Gled in på busstationen och snodde åt mig lite toapapper och sen gled jag vidare till totomaten och lånade en penna och skrev en skön text om en massa personer jag sett under dagen...Satte mig med gitarren igår och ja en av de finaste låtarna om kärlek jag skrivit blev till. Men har inte vågat spela den än idag...är lite rädd att den inte ska låta lika bra. Vi får se.


Lyssnade mkt på Robbie Williams och livet lekte. Minns en grym kräftskiva här hemma med mycket gitarrspel och ja, sjukt roligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

September 2007

Skrev låten Aldrig nej till dig. En bra Bon Jovi inspirerad låt. Skrev även låten Dimmornas Land som vart tragiskt dålig......kanske kommer någon gång i framtiden...host host......Annars var september en ganska lugn månad som gick i sina gilla spår. En månad som jag inte minns något speciellt från och där jag inte heller bombat bloggen speciellt mycket heller.


Oktober 2007
¨
Träffade en underbar människa jag inte känt förut! Åkte till Portugal med två underbara personer jag känner sen förut. Hade a time of my life(inte the!) därnere. Underbar resa med bara positiva minnen. Finns mycket på bloggen om det. Månaden gick i sitt gilla gång. Bloggade lite om Tobbe som köpt båt men mest av allt så spelade jag in en låt som jag ägnade alldeles för mkt tid till. Blev absolut inte bra.

November 2007

Skrev en bra låt som jag såg nu på bloggen. Hm...den måste jag spela in. Lev som du är lärd! I övrigt en både bra och dålig månad. Mycket hände och svåra beslut togs och livet vältes på kant för att sedan plana ut igen och sen ställas på sin spets. Mycket att göra på jobbet också....tog mycket energi och kraft så skapandet uteblev....

Surr, så svårt att urskilja ord
Fraser som, hur har sommaren varit
Jag betraktar ser mig omkring

Ta för dig av utbudet tills du kräks
sitter som högar, ser hur folk vräks
Vi läser Hamlet istället ikväll

Matad av samhället och idol
Fylld av trycka ner, ge vad dom tål
Fyra ansikten fyllda av hån

               Jag skakar lätt på huvet
               Jag pekar finger åt en värld
               Gör oss redo, lev inte som du är lärd


December 2007

Underbar månad. Jul är Jul. Jullov är Jullov. Byggde pepparkakshus, julpyntade, umgicks mest med barnen och skrev en massa bra texter och repade hårt med bandet. Är en bra månad som inte är slut än. Pratade just med en bra människa, den allra bästa, i telefonen och ja, vi får se vad det bjuds på för party i kväll....


Mange/Gott nytt år. Skål och lev livet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback